پایگاه شعر امام حسن مجتبی (ع)

[ اشعار مدح ، مناجات ، ولادت و شهادت ]

پایگاه شعر امام حسن مجتبی (ع)

[ اشعار مدح ، مناجات ، ولادت و شهادت ]

امام مجتبی (علیه السلام) فرموده است:
پرهیزکاری در بازگشت « به سوی خدا » و سررشته هر حکمت، و شرافت هر کار است، و هر کس از پرهیزکاران به کامیابی رسید به وسیله تقوا بوده است.
(تحف العقول، ص 234)

این لرزه های زانویم از زهر کینه نیست
داغ و فراق مادرمان بی هزینه نیست

روی کبود مادر من قاتل من است
ور نه شرار، این همه در زهر کینه نیست

با این که آب شد جگر و سینه زخم شد
دردی کشنده تر به من از زخم سینه نیست

این دردها که از اثر زهر می کِشم
یک ذره از مصیبت درد مدینه نیست

دیدید اگر که رنگ ز رخسار من پرید
این چهره کبود شده بی زمینه نیست

دیگر رها به حجره در بسته ام کنید
غیر از جواد مرهم این سوز سینه نیست

در غربتم صدای مرا نشنود کسی
کس آشنای غربت صوت الحزینه نیست

حتی صدا به خواهر من هم نمی رسد
یک گریه کن کنار منِ بی قرینه نیست

گویا دگر کسی نگرانم نمی شود
فرقی میان من و غریب مدینه نیست

یک عمر بهر کرب و بلا گریه کرده ام
این پلکِ خسته، زخم به جز این گزینه نیست


محمود ژولیده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی