پایگاه شعر امام حسن مجتبی (ع)

[ اشعار مدح ، مناجات ، ولادت و شهادت ]

پایگاه شعر امام حسن مجتبی (ع)

[ اشعار مدح ، مناجات ، ولادت و شهادت ]

امام مجتبی (علیه السلام) فرموده است:
پرهیزکاری در بازگشت « به سوی خدا » و سررشته هر حکمت، و شرافت هر کار است، و هر کس از پرهیزکاران به کامیابی رسید به وسیله تقوا بوده است.
(تحف العقول، ص 234)

سرمایه ام همین دو سه خط شعر ساده است
چشم امید من به شما خانواده است

مستی من نه زیر سر جام و باده است
تاثیر چشم های شما فوق العاده است

آقا بساط مستی مان روبه راه کن
یا ایها لعزیز مرا هم نگاه کن


من یاکریم بام توام یا امام حسن
چون عاشق مرام توام یا امام حسن

مجنون صفت غلام توام یا امام حسن
مست و خراب جام توام یا امام حسن

آقا گدایی در تو هستی من است
روز ظهور تو شب بدمستی من است


تو آمدی و مستی میخانه پاگرفت
تو آمدی و شهر مدینه صفا گرفت

حاتم تمام هستی خود از شما گرفت
باید که نام پاک شمارا طلا گرفت

الحق نگاه نافذتان ذره پرور است
بی شک غبار راه شما کیمیاگر است


آقای باسخاوت اهل ولا تویی
شاه کرم بخشش وجود و عطا تویی

الحق که اولین نوه ی مصطفی تویی
اول وصی حضرت شیر خدا تویی

از صد هزار حاتم طایی تو برتری
زیرا که میوه ی دل زهرای اطهری


جبریل رد پای تورا بوسه میزند
زهرا به گونه های شما بوسه میزند

پیشانی ات پیمبر ما  بوسه میزند
دستت علی دست خدا بوسه میزند

حتی حسین خون خدا مات و مست تو
زینب همان کسی ست دهد آب دست تو


هستم فقط گدای تو یاایهالکریم
دست من و عطای تو یا ایهالکریم

هستی من فدای تو یا ایهاالکریم
شاعر شدم برای تو یاایهالکریم

با واژه واژه های دلم دلبری کنم
مدحیه های ناز تورا دفتری کنم


یک روز با غمت دل خود آشناکنیم
یک روز میرسد حرمت را بنا کنیم

پایین پات روضه ی مادر به پا کنیم
در صحن باصفای تو جان را فداکنیم

آقا ببین که بغض بدی در گلوی ماست
بوسیدن ضریح شما آرزوی ماست


آقا شب ولادت تو گریه میکنیم
تنها برای غربت تو گریه میکنیم

با حسرت زیارت تو گریه میکنیم
در روضه های هیئت تو گریه میکنیم

من روضه را به نام تو آغاز میکنم
شرمنده ام که روضه تان باز میکنم


دیدی که ناموس خدا خورد بر زمین
دیدی که ام النجبا خورد بر زمین

ریحانه ی رسول خدا خورد بر زمین
درپیش چشم شیرخدا خورد بر زمین

مادر زمین خورد و دل تو کباب شد
دنیا تمام روی سر تو خراب شد


علیرضا خاکساری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی