پایگاه شعر امام حسن مجتبی (ع)

[ اشعار مدح ، مناجات ، ولادت و شهادت ]

پایگاه شعر امام حسن مجتبی (ع)

[ اشعار مدح ، مناجات ، ولادت و شهادت ]

امام مجتبی (علیه السلام) فرموده است:
پرهیزکاری در بازگشت « به سوی خدا » و سررشته هر حکمت، و شرافت هر کار است، و هر کس از پرهیزکاران به کامیابی رسید به وسیله تقوا بوده است.
(تحف العقول، ص 234)

من خاکسار عشقم و من مجتبائی ام
من در مدار عشقم و من مجتبائی ام

مستی ز چشم من زده بیرون ز باده اش
در انفجار عشقم و من مجتبائی ام

باده بریز با کرمِ آل فاطمه (س)
من خواستار عشقم و من مجتبائی ام

در بین روضه ات ز خودم می شوم رها
حتما دچار عشقم و من مجتبائی ام

من ذره ای ز عشق تو را هم نمی دهم
من پاسدار عشقم و من مجتبائی ام

بر قلب خویش چشم تو را رسم می کنم
چهره نگار عشقم و من مجتبائی ام

کفش تمام سینه زنان روی چشم من
من کفشدار عشقم و من مجتبائی ام

جرم مرا ندیده خدایم بخاطرت
در استتار عشقم و من مجتبائی ام

هر جا نسیم از حرمت عطر آورد
آنجا غبار عشقم و من مجتبائی ام

جانم بگیر و مهر خودت را به من بده
من جان نثار عشقم و من مجتبائی ام

چون در دلم حرارت غمهای مجتباست
من از تبار عشقم و من مجتبائی ام

جارو به دست در وسط مجلس حسن
در کار و بار عشقم و من مجتبائی ام

با ذکر یا حسن به خداوند می رسم
پس رهسپار عشقم و من مجتبائی ام

این دل درون مشت حسن رام می شود
در انحصار عشقم و من مجتبائی ام

چیزی ز من نمانده هلاکم نموده عشق
تحت فشار عشقم و من مجتبائی ام

بودم شبیه خار مرا مثل یاس کرد
من شاهکار عشقم و من مجتبائی ام

مثل حسن برای حسین ناله می زنم
من داغدار عشقم و من مجتبائی ام

مهدی بیاید و ز کرم یک نظر کند
در انتظار عشقم و من مجتبائی ام


جعفر ابوالفتحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی